Obchodní podmínky
Internetového obchodu adonaj.cz
I. Identifikace obchodníka
1.1. Těmito obchodními podmínkami (dále jen „OP“) se řídí právní vztahy mezi společností
Obchodní jméno: ADONAJ & PAULOV FAMILY s. r. o.
Se sídlem: Mankovce 175, Mankovce 951 91, Slovenská republika
Zapsána v obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, oddíl Sro, vložka číslo 54435/N
IČO: 53779665
DIČ: 2121493825
DIČ DPH: SK2121493825
Bankový účet: IBAN: SK86 0200 0000 0044 6368 1058
Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty
(dále jen „prodávající“ nebo „obchodník“) a každá osoba, která je kupujícím produktů nabízených prodávajícím na webových stránkách prodávajícího a která vystupuje v pozici spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů definujících spotřebitele, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, Zákon č., Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení,
1.2. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na Prodávajícího je:
E-mail: obchod@adonaj.cz
Tel. č.: +421944 282 209
1.3. Adresa k zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv je:
ADONAJ & PAULOV FAMILY s. r. o., Mankovce 175, Mankovce 951 91, Slovenská republika
II. Definice pojmů
2.1. Pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek, Obchodník v souladu se zákonem č. 108/2024 Z.z. v platném znění, uvádí a definuje tyto pojmy:
2.2. Smlouvou uzavřenou na dálku se rozumí smlouva mezi obchodníkem a spotřebitelem dohodnutá a uzavřená výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez současného fyzického přítomnosti obchodníka a spotřebitele, zejména s využitím online rozhraní, elektronické pošty, telefonu, faxu, adresného listu nebo nabídkového katalogu
2.3. Obchodník (dále jen „prodávající“) je osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, závazkem z ní vyplývajícím nebo při obchodní praktice jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání, a to i prostřednictvím jiné osoby, která jedná jejím jménem nebo na její účet.
2.4. Spotřebitelem je fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, závazkem z ní vyplývajícím nebo obchodní praktikou nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání.
2.5. Spotřebitelskou smlouvou je každá smlouva bez ohledu na právní formu, kterou uzavírá obchodník se spotřebitelem.
2.6. Pojem „internetový obchod“ je totožný s pojmem „elektronický obchod“ a pojmem „webové sídlo“.
2.7. Kupujícím je každá osoba (fyzická osoba nebo právnická osoba), která odeslala objednávku zejména prostřednictvím webových stránek prodávajícího, případně dalšími prostředky dálkové komunikace.
2.8. Trvalým médiem je prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi uchovávat informace určené spotřebiteli nebo obchodníkovi po dobu odpovídající účelu, ke kterému tyto informace slouží, a způsobem, který umožňuje jejich nezměněnou reprodukci a použití v budoucnosti, zejména listina, e-mail, USB klíč, CD, DVD, paměťová karta a pevný disk počítače.
2.9. Produktem je tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.
2.10. Službou je jakákoli činnost nebo výkon, který je nabízen nebo poskytován spotřebiteli, včetně digitálních služeb a činností upravených zvláštními předpisy, nad nimiž vykonávají dohled nebo dozor profesní komory nebo jiné orgány veřejné správy, jako jsou orgány dohledu v oblasti ochrany spotřebitele.
2.11. Věc s digitálními prvky je jakákoli movitá věc, která obsahuje digitální obsah nebo digitální službu nebo je s digitálním obsahem nebo digitální službou propojena takovým způsobem, že absence digitálního obsahu nebo digitální služby by bránila věci plnit její funkce.
2.12. Digitální obsah jsou údaje, které jsou vytvářeny a dodávány v digitální podobě.
2.13. Digitální službou je služba, která spotřebiteli umožňuje vytvářet, zpracovávat nebo uchovávat údaje v digitální formě nebo mít k těmto údajům přístup, nebo která umožňuje výměnu nebo jakoukoli interakci údajů v digitální formě, které uživatelé služby nahrávají nebo vytvářejí.
2.14. Digitálním plněním se rozumí digitální obsah a digitální služba.
2.15. Zbožím se rozumí jakákoli hmotná movitá věc; zbožím je také elektřina, voda nebo plyn, které jsou prodávány v omezeném množství nebo v určeném množství, a hmotný nosič, který slouží výlučně jako nosič digitálního obsahu, zejména CD, DVD, USB klíč a paměťová karta.
III. Základní ustanovení
3.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a Obchodníkem.
3.2. Na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s kupujícími, kteří nevystupují v postavení spotřebitele, se vztahují ustanovení zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění.
IV. Objednávka produktu – uzavření kupní smlouvy
4.1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany Kupujícího je odeslání objednávky produktů Kupujícím, a to zejména prostřednictvím webových stránek Obchodníka, případně dalšími prostředky dálkové komunikace.
4.2. Kupní smlouva mezi Kupujícím a Obchodníkem je uzavřena okamžikem doručení potvrzení přijetí objednávky Kupujícím, kterou Kupující vytvořil v souladu s bodem 4.1. těchto VOP Obchodníkem (elektronicky na e-mailovou adresu Kupujícího, kterou si Kupující zvolil v procesu vytváření objednávky).
V. Doba trvání kúpnej zmluvy
5.1. Kúpna zmluva sa uzavíra na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho. A to zejména doručením a zaplacením produktů ve smyslu uzavřené kupní smlouvy. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva Kupujícího ve smyslu zákonné odpovědnosti za vady produktů ze strany Obchodníka.
VI. Kupní cena informace o kupní ceně
6.1. Cena zboží a služeb objednaných prostřednictvím webových stránek prodávajícího (dále jen „kupní cena“) je uvedena samostatně u každého produktu a je platná v okamžiku vytvoření objednávky kupujícím.
6.2. Kupní cena zboží nebo služeb uvedených na webových stránkách prodávajícího je celková cena zboží nebo služeb včetně všech daní, přičemž je jasně uvedena na webových stránkách prodávajícího.
VII. Dodání produktů
7.1. V případě, že Kupující zvolil jako způsob platby za objednávku platbu na dobírku. Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 4.2. a následujících těchto VOP.
7.1.1. Pokud si kupující zvolil jako způsob platby za objednávku jiný způsob platby než platbu na dobírku, je prodávající povinen splnit objednávku a dodat kupujícímu produkty nejpozději do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 4.2. a následujících těchto VOP a zaplacení celkové ceny objednávky prodávajícímu. těchto VOP a zaplacení celkové ceny objednávky prodávajícímu. V případě splnění obou podmínek uvedených v bodě 7.1.1. těchto VOP (tj. pokud došlo k uzavření kupní smlouvy a k úhradě celkové ceny objednávky Prodávajícímu), je Prodávající povinen dodat Kupujícímu produkty nejpozději do 30 dnů ode dne splnění obou těchto podmínek.
Obvyklá lhůta, ve které prodávající expeduje produkty, je 5 až 9 pracovních dnů od data uzavření kupní smlouvy nebo 5 až 9 pracovních dnů od data zaplacení celkové ceny objednávky prodávajícímu.
VIII. Přechod vlastnického práva
8.1. Vlastnické právo k prodané věci a nebezpečí náhodné zkázy, náhodného zhoršení a ztráty věci přechází na Kupujícího okamžikem dodání.
IX. Způsoby platby
9.1. Za zboží a služby na webových stránkách Prodávajícího můžete platit těmito způsoby:
9.1.1. platba na dobírku – momentálně není možná
9.1.2. platba bankovní kartou prostřednictvím platební brány COMGATE – cena 0 Kč
Comgate, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267
9.1.3. platbou vkladu nebo převodem na účet prodávajícího – cena 0 Kč
X. Přepravné – způsoby dopravy produktů a cena za jejich dopravu
10.1. V kupní ceně zboží nebo služeb nejsou zahrnuty náklady na dopravu ani jiné náklady související s dodáním produktů
10.2. Způsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktů:
10.2.1. Formy dopravy:
10.2.1.1. Kurýrní služba GLS
10.2.2. Ceny za dopravu:
10.2.2.1. Cena za dopravu prostřednictvím kurýrní služby GLS – cena 99Kč
XI. Odstoupení kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu
11.1. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka i bez uvedení důvodu ve lhůtě podle čl. XII bod. 12.1 až 12.3 těchto VOP s výjimkou smlouvy, jejímž předmětem je:
11.2. Poskytnutí služby, pokud došlo k úplnému poskytnutí služby a poskytování služby bylo zahájeno před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, pokud je spotřebitel podle smlouvy povinen zaplatit cenu,
11.3. Dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
11.4. Dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
11.5. Dodání zboží, které podléhá rychlé ztrátě kvality nebo zkáze,
11.6. Dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodný k vrácení z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud byl ochranný obal po dodání porušen,
11.7. Dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
11.8. Dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v okamžiku uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání je možné nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na vývoji cen na trhu, které obchodník nemůže ovlivnit,
11.9. Provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o které spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí jiné služby než opravy nebo údržby, a pro smlouvu, jejž předmětem je dodání jiného zboží než náhradního dílu nezbytného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si tyto zboží nebo služby předem neobjednal,
11.10. Dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
11.11. Dodání periodického tisku kromě jeho dodání na základě smlouvy o předplatném,
11.12. Zboží zakoupené na veřejné dražbě,
11.13. Poskytnutí ubytovacích služeb k jiným účelům než k bydlení, přeprava zboží, pronájem automobilů, poskytování stravovacích služeb nebo poskytování služeb souvisejících s volnočasovými aktivitami, pokud podle smlouvy má obchodník poskytnout tyto služby v přesně stanoveném čase nebo v přesně stanovené lhůtě,
11.14. Dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud dodání digitálního obsahu bylo zahájeno a spotřebitel udělil výslovný souhlas se zahájením dodání digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy zahájením dodání digitálního obsahu, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 odst. 12 písm. b) nebo odst. 13 písm. b) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
XII. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
12.1. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka do
a) 14 dnů ode dne převzetí zboží spotřebitelem podle bodu 12.4. uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služby, uzavření smlouvy o dodávce vody, která není určena k prodeji v omezeném množství nebo v předem stanoveném množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla, uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči,
b) 30 dnů ode dne uzavření smlouvy v případě nevyžádané návštěvy nebo v souvislosti s ní nebo při prodejní akci nebo v souvislosti s ní.
12.2. Pokud obchodník poskytl spotřebiteli zvláštní informace o poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od počátku běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 12. 1., může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do
a) 14 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, pokud se jedná o uplynutí lhůty podle bodu 12.1 písm. a), nebo
b) 30 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, pokud se jedná o uplynutí lhůty podle bodu 12.1 písm. b).
12.3. Pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace o poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka ani podle bodu odstavce 12. 2, může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do 12 měsíců od uplynutí lhůty podle odstavce 12.1.
12.4. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem v okamžiku, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud
a) zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce je dodáváno odděleně, v okamžiku převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
c) dodává zboží opakovaně během určité doby, okamžikem převzetí prvního zboží.
12.5.Spotrebiteľ může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejímž předmětem je dodání zboží, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
12.6. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka v písemné formě nebo formou zápisu na jiném trvalém nosiči a pokud byla smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy postačuje jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele, které vyjadřuje vůli spotřebitele odstoupit od smlouvy (dále jen „oznámení o odstoupení od smlouvy“). Spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
12.7. Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle odstavců 12.1. až 12.3. se považuje za dodrženou, pokud spotřebitel odešle oznámení o odstoupení od smlouvy obchodníkovi nejpozději posledním dnem lhůty.
12.8. Spotrebiteľ může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu k konkrétnímu produktu nebo produktům, pokud obchodník na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka dodal nebo poskytl více produktů.
12.9. Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
XIII. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
13.1. Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka podle bodu 12. 1 zaslat zboží zpět nebo předat zboží obchodníkovi nebo osobě jím určené k převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za dodrženou, pokud spotřebitel odešle zboží obchodníkovi nejpozději v poslední den lhůty.
13.2. Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka podle bodu 12.1. nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník souhlasil, že náklady ponese sám, nebo pokud obchodník nesplnil informační povinnost, tj. pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace o poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka.
13.3. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se zbožím, které přesahuje rámec zacházení nezbytného pro zjištění vlastností a funkčnosti zboží; to neplatí, pokud obchodník nesplnil informační povinnost podle § 15 odst. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (zákona o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění).
13.4. Spotřebitel je povinen uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel podle § 19 odst. 1 zákona č. 108/2024 Z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka, jejímž předmětem je poskytování služeb, dodávka vody, která není určena k prodeji v omezeném množství nebo v určeném množství, nebo dodávka tepla, a před zahájením plnění udělil výslovný souhlas podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočíta poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočíta na základě tržní ceny poskytnutého plnění, pokud je celková cena dohodnutá ve smlouvě nadhodnocená.
13.5. Spotřebiteli z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka podle 11.1. nevznikají kromě povinností podle bodů 13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 14.3. žiadne ďalšie povinnosti ani náklady.
XIV. Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka
14.1. Obchodník je povinen do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na základě nebo v souvislosti se smlouvou uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory obchodníka nebo s doplňkovou smlouvou, včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a dalších nákladů a poplatků.
14.2. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli všechny platby podle odstavce bodu 14.1. v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka. Obchodník nesmí spotřebiteli účtovat dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.
14.3. Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem.
14.4. Obchodník nemůže požadovat od spotřebitele úhradu nákladů za
a) poskytnutí služby, dodání vody, která není určena k prodeji v omezeném množství nebo v určeném množství, nebo za dodání tepla během lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodů 12.1. až 12.3. bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:
obchodník neposkytoval spotřebiteli informace podle § 15 odst. 1 písm. f) nebo písm. h) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, nebo
spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo dodávky vody nebo tepla podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
b) úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud:
spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením dodávky digitálního obsahu podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů,
spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo
obchodník neposkytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 odst. 12 písm. b) nebo odst. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
14.5. Obchodník není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka, jejímž předmětem je dodání zboží, vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. předtím, než mu byl zboží doručeno nebo než spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne, že zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby.
14.6. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. stejným způsobem, jakým spotřebitel platbu provedl; tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se se spotřebitelem na jiném způsobu platby, pokud spotřebiteli nebudou v souvislosti s platbou účtovány žádné poplatky.
14.7. Obchodník je povinen zajistit vyzvednutí zboží na vlastní náklady ve lhůtě podle odstavce 14. 1., pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy a s ohledem na povahu zboží není možné zboží zaslat zpět obchodníkovi poštou.
14.8. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, které vzniknou odstoupením od smlouvy podle bodu 11.1., je zakazuje.
XV. Orgán dozoru
15.1. Príslušným orgánem vykonávajícím dozor nad zákonností v oblasti ochrany spotřebitele je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
se sídlem v Nitře pro Nitranský kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 037/772 02 16
fax č. 037/772 00 24
email: nr@soi.sk
webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
XVI. Alternativní řešení sporů
16.1. V případě, že spotřebitel není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má kupující právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu. Pokud prodávající na žádost spotřebitele podle předchozí věty odpoví zamítavě nebo na takovou žádost neodpoví ve lhůtě 30 dnů ode dne jejího odeslání spotřebitelem, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt najdete na https://www.soi. sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk/, nebo přímo na stránce https://www.mhsr. sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm? event=main.home.chooseLanguage. Alternativní řešení sporů může využít pouze kupující, který při uzavření a plnění smlouvy vystupuje v postavení spotřebitele. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporů mezi spotřebitelem a prodávajícím, vyplývajících ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejících se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Subjekt alternativního řešení sporů může návrh odmítnout, pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje částku 20 eur. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu v maximální výši 5 EUR včetně DPH.
Veškeré další informace týkající se alternativního řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem vyplývající z kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo související s kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetových stránkách Ministerstva hospodářství SR www.mhsr. sk a v zákoně č. 391/2015 Z.z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
XVII. Doplňující ustanovení
17.1. Prodávající neuzavře kupní smlouvu ani neprovede prodej, zprostředkování nebo dodání alkoholických nápojů /výrobků/, tabákových výrobků a dalších výrobků osobám (kupujícím), které v okamžiku uzavření kupní smlouvy nedosáhly věku 18 let a jejichž prodej osobám mladším 18 let je zakázán, a to ve smyslu a v souladu s platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky. V návaznosti na uvedené, Prodávající ověří splnění podmínky dosažení věku 18 let Kupujícího, kontrolou věku prostřednictvím dokladu totožnosti Kupujícího /občanský průkaz nebo pas/, a to při předání objednávky do rukou Kupujícího. Prodejce provede výše uvedené prostřednictvím pověřené osoby, která má objednávku Kupujícímu doručit. V případě, že Kupující nedosáhl věku 18 let, případně pokud Kupující neprokáže nebo odmítne prokázat svůj věk, Prodejce objednávku Kupujícímu nedoručí a kupní smlouva zaniká.
XVIII. Informace o přijatých kodexech
18.1. Obchodník informuje spotřebitele, že neexistují žádné zvláštní příslušné kodexy chování, k jejichž dodržování se prodávající zavázal, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, které vymezují chování prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více konkrétním obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím, pokud nejsou stanoveny zákonem nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné správy, které se prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se s nimi může spotřebitel seznámit nebo jak může získat jejich znění.
XIX. Hodnocení produktů spotřebiteli
19.1. Obchodník neomezuje kontrolu a omezení hodnocení produktů pouze na osoby, které produkt u obchodníka zakoupily.
XX. Závěrečná ustanovení
20.1. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna jejich umístěním na webových stránkách prodávajícího. V případě změny Všeobecných obchodních podmínek se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí Všeobecnými obchodními podmínkami platnými a účinnými v době uzavření Kupní smlouvy, a to až do jejího zániku.
20.2.Tyto Všeobecné obchodné podmínky tvoří neoddělitelnou součást Reklamačního řádu a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla. Dokumenty – Reklamační řád a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla jsou zveřejněny na doméně Webového sídla Prodávajícího.
20.3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním na webových stránkách prodávajícího dne 05.05.2025
Tento eshop je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk